torsdag 17 mars 2011

Några av 5a`s föräldrars tankar om framtiden.

Mina föräldrars tankar om framtiden
När jag hör ordet framtid då tänker jag att jag kommer att bli äldre och äldre. Ordet framtid för mig är vad som ska hända i framtiden. För många betyder ordet framtid att dem ska ha en ljus framtid och för någon annan betyder det att man ska få en mörk framtid.

I framtiden tror jag att det kommer att komma helt nya saker som barn blir glada för. För mig betyder också ordet framtid att det kommer att skapas nya saker som tex maskiner som man kan använda till olika saker. Jag tror också att det kommer att komma nya sedlar som tex 50 lapp och 100 lappar. Jag tror att det kommer att komma nya betyg till skolorna.

Mina förhoppningar är också att MKB gör alla gårdarna finare och finare. I framtiden tror jag att alla hus kommer att bli större och större.

I framtiden kommer man nog att skapa flygande robotar och det kommer att bli billigare och billigare att åka till rymden eller månen.

 Mina föräldrars tankar om framtiden.
Framtiden är att livet fortsätter. För mig är det när jag får barnbarn och när skolans betyg blir bättre. I framtiden hoppas jag att man har 30 lärare och 50 elever. I framtiden tror jag att man måste ha 3 jobb om dagen. Jag hoppas också att man i framtiden kan bota cancer och svininfluensan. Kanske kommer det nya sångerskor.

Mina föräldrars tankar om framtiden
Vi hoppas att det blir bra och det finns ljus i mörkret och att det blir fred i världen.

Vi hoppas också på att vår dotter kommer att bli en stor designer och att vi får se henne på podiet någonstans och att hon är omtyckt av omvärlden.

Vi hoppas att Tessa och hennes syskon ska bli gamla och få fina barn som gör henne glad och att hon och hennes syskon inte hamnar i bråk utan blir goda människor.

Mina föräldrars tankar om framtiden
I framtiden vill jag att mina barn ska få bra betyg i skolan och ett bra liv. Jag vill att barnen växer upp och att de får jobb. Jag vill också att de ska få bra kompisar i framtiden. Barnen behöver bra förebilder för att få en bra framtid och jag ska försök att hjälpa dem på alla sätt.

I min framtid tänker jag bara på om mina barn tex kommer de få ett bra liv eller inte?

Jag hoppas att mina barn gifter sig i framtiden och att de får familj och en bra hälsa. Jag hoppas också att de hjälper sina föräldrar på det sätt som de fått hjälp av sina föräldrar.

Föräldrar tänker bara på sina barn, men om barnen också tänker på sina föräldrar kommer de få ett bra liv både nu och i framtiden.


Mina föräldrars tankar om framtiden
I framtiden tänker jag att det kommer att bli varmare på jorden för att befolkningen blir större och större och att de använder alla naturlig kunskap som finns i världen.

Sverige kommer att byta kronor mot Euro. EU kommer att blir större med de nya medlemmarna.

I världen kommer det att bli demokrati och mer frihet. I framtiden kommer man att upptäcka fler maskiner.

Mina föräldrars tankar om framtiden
Ordet framtid är ett mycket vackert och viktigt ord i en människas liv. Man måste alltid tänka på framtiden, vad jag ska bli och hur jag ska leva på ett bra sätt..

Man ska alltid kämpa för framtiden och om man misslyckas med någonting i livet ska man inte bli besviken utan i stället ska man kämpa ännu mer, tills man når sitt mål.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.