måndag 21 mars 2011

Tankar om framtiden hos föräldrarna i 2c


Såhär har några föräldrar till barn i 2c skrivit om framtiden:
”I framtiden ska allt vara bra och alla ska ha jobb. Alla ska vara friska och pigga.”
”Världen och teknologin växer mycket i framtiden, till exempel kommer det byggas moderna bilar, flygplan och mobiler. I framtiden kan människor lätt flytta till andra stjärnor och Malmö kommer att växa mycket.”
”I framtiden vill jag ha ett hus. Jag vill även ha ett jobb och en bil. I framtiden vill jag att min familj ska må bra.”
”I min framtid tänker jag bo i en villa. I min framtid tänker jag ha en trädgård. Jag vill ha ett jobb. Jag vill bli doktor. Jag vill ha en bil. Jag hoppas att framtiden ska bli bättre för alla. Jag hoppas att kriget i vårt land, Palestina, tar slut och i alla andra länder. Jag hoppas att det inte ska vara någon som är hungrig eller hemlös i framtiden.”
Vi på skolan är väldigt glada över att ni ville dela med er av era tankar. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.