fredag 1 april 2011

Klass 2C drömmer, fantiserar och gissar om framtiden när vi är femtio år.

"Jag heter Leonardo och jag är femtio år. Jag har fyra barn. De heter Elvis, Andreas, Gabriella och Benjamin. Min fru heter Sara. Jag jobbar på en skola. Jag har sex barnbarn. Jag bor i Malmö i en villa. Mina barn bor också i Malmö i ett stort hus. Mina barnbarn heter Ben, Lily, Amina, Oliver, Åsa och Erik."
"Jag heter Ali och jag är femtio år. Jag jobbar med rymden. Jag har barn som heter Hussein, Mohammed, Amin och Sara. Jag är gift. Jag bor i Turning Torso. Min fru är från Palestina. Hon heter Laila. Jag åker på semester varje år. Jag har varit i rymden."




"Jag heter Rondik och jag är femtio år. Jag är flygvärdinna. Jag bor i Malmö. Jag har ett barn som heter Linda. Jag bor med min familj i en lägenhet. Jag har en katt som heter Leo. den är fem månader."



"Jag heter Joumana och jag är femtio år. Jag jobar som polis och jag har två barn. Min man heter Mohamed. Mina barn heter Dene och Loaj. Jag bor i en stor villa. Mina barn är tre år. De är tvillingar. Vi bor i Turkiet. Min man jobbar också som polis. Mina barn går på dagis. Jag har åkt till månen."




"Jag heter Andreas och jag är femtio år. Jag bor i Malmö. Jag jobbar som polis. Jag bor i England och jag har en käpp. Jag har ett barn och ett barnbarn. Jag har varit i många länder. Jag har en fru som heter Sara. Mitt barn heter Michael och mitt barnbarn heter Pippi. Kanske ska jag resa till Amerika."



"Jag heter Aurora. Jag är femtio år. Jag jobbar som pilot och jag har två barn. Jag bor i Kosovo. Jag bor i ett stort hus med mina barn. Jag har många vänner. Mina barn heter Tina och Hadirje och jag har en katt som heter Lajla."


"Jag heter Sameh och jag är femtio år. Jag bor i Malmö. Jag jobbar som tandläkare. Jag har en bil. Jag är lång. Jag har två barn. Mina barn heter Danijel och Mohammed. Min fru heter Sofi."


"Jag heter Delija och jag är femtio år. Jag jobbar som astronaut. Jag bor i Bosnien. Jag har tre barn som heter Amela, Naser och Leonardo. Min fru heter Firma."


"Jag heter Elmin och jag är femtio år. Jag har en fru och jag har tio barn. Mina barn heter Edris, Rex, Astrix, Oblix, Anton. Lili. Anlin, Dipi. Juhana och Åsa. Vi bor i ett land som heter England. Vi simmar varje söndag. Vi åker på fisketur varje lördag. Jag jobbar som läkare. Jag har ett husdjur."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.