torsdag 14 april 2011

Klass 4A:s dikter om framtiden

Min dikt
I framtid önskar jag att det blir fred på jorden. Då kommer jag att dansa på borden. Jag hoppas att alla barn kan spela boll. och springa runt i planen. När det är soligt och skönt i Sverige. Då tycker jag att det är skönt. Barnen i Sverige är så lyckliga och det hoppas jag att resten av världen också blir.
Ali R

Dikt
Jag hoppas det inte blir krig i framtiden, jag hoppas att alla kommer att vara snälla och glada. Jag önskar att det skulle vara sommar för evigt, solen skiner och är varmt ute. Så här vill jag ha det i framtiden!
Dilan

Framtidsdikt
Framtiden kommer snart. Solen kommer att lysa skönt. Bilarna kommer att flyga. Alla saker kommer att förändras. Framtiden kommer att bli bra. Jag vet att vi ska kämpa hårt men jag vet att vi kan kämpa hårt och bygga vår framtid.
Dunia

Längtan efter sommaren Jag önskar att det ska bli sommar snart. Jag är glad när det är sommar för det finns sol. Jag älskar att gå till stranden och bada för det är skönt och vattnet är varmt.
Haifa<

Min vän
Jag blir glad när jag har en vän. När jag ser dig i framtiden blir jag ännu gladare. Jag har känt dig i många år och jag hoppas att vi ska känna varandra i hela livet.
Mohammed C

Längtan till sommaren
Sommaren är den bästa som finns. För när det är fint väder så tycker man att det är varmt och att det är bra med sommarlov. för man kan simma i havet och ha det bra ute och leka med sina vänner.
Omar

När jag blir stor
Jag önskar mig att jag var stor och kunde allt. Jag önskar att jag kunde simma jättebra. Och hade jättemycket vänner som kunde leka med mig eller göra något annat med mig.>br>När jag simmar skiner solen i mina ögon. När jag simmar i havet så finns jättemycket fåglar som sitter i träden och har jättemånga färger i sina vingar. I gräset finns jättevackra blommor med färger Vattnet glittrar. Och vackra fina väder. Himlen är blå, världen är så vacker.
Sakina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.