söndag 3 april 2011

Framtidens mode: klass 2A och 2B skapar kläder och fordon!

Tillsammans med fritidspedagogerna Alma och Lena får eleverna i klass 2A och 2B möjlighet att arbeta med hur de tror att framtidens mode och fordon kommer att se ut. Under ca tre veckors tid kommer eleverna att i olika grupper få skapa något utifrån sina tankar och sin fantasi. Deras färdiga produkter kommer att visas upp vid avslutningen av temat. Här kan ni se och läsa lite om hur långt vi har kommit.






Vi klass 2B och 2A jobbade med kläder och mode. Jag skapade en liten blå klänning och målade på min klänning. Jag jobbade med att klippa hjärtan i filt. Jag klistrade hjärtan på min klänning. Jag behövde lim, tyg, tofsar, tråd och glitter. Min klänning blev jättefin. Mona 2B


Jag skapade en ny klänning från min gamla gröna klänning. Först ritade jag på ett papper min klänning sen plockade jag fram sax, tyg, lim, nål, tråd, knappar, glitter och pärlor. Jag klippte blommor i filt och sydde fast dem på klänningen. Jag klippte ut min bokstav och klistrade och målade med glitterfärg. Den blev söt och fin.

Dania 2B

Jag har sytt en tröja till en docka. Jag behövde tyg, nål, tråd, lim, sax, glitter och filt. Det var roligt att sy. Det blev en söt tröja som jag gjorde.
Zehraa 2B



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.