lördag 9 april 2011

Föräldrar skriver om framtiden

Tankar om framtiden från föräldrar i klass 4B

Framtiden
Framtiden betyder för mig att vi ska jobba för att förverkliga våra drömmar. Jag önskar att mina barn ska växa upp i fredlig miljö och att de ska lyckas med sin utbildning och att de klarar sin universitetsexamen. Mina barn ska ha bra hälsa. Jag önskar fred och rättvisa för hela världen.

Framtiden
Jag vill gärna att alla föräldrar ska ha kunskap om miljön och att ta hänsyn till utvecklingen som pågår i hela världen. Globalt önskar jag att alla länder ska tänka på miljön. Man ska inte hugga ner skogar, vi måste minska avgaser från bilar och fabriker för att minska växthuseffekten. Jag önskar att Rosengård ska bli renare. Jag önskar också att alla kriminella ska bort från Rosengård och att våra barn ska få bättre liv. Jag önskar mina barn ett bra och lyckligt liv.
FramtidenVärlden förändras i snabba steg. Speciellt i arabvärlden pågår det en snabb förändring. Det innebär många fördelar och nackdelar. Jag önskar en ljus framtid för mänskligheten. Jag önskar mer kunskap och utbildning som hjälper industrier att utvecklas och att vi har ett ömsesidigt förhållande i samhället. Jag önskar att alla människor ska vara lika värda och att vi bortser från hudfärg, klädsel och religion. Jag änskar mer samhörighet och förståelse för alla.
FramtidenJag är helt optimistisk inför framtiden men föräldrar måste ta ansvar för uppfostran och hjälpa barnen att tänka djupt på framtiden och utbildning. Föräldrar ska stärka barnens självkänsla, ansvar och ge dem trygghet för att lyckas i framtiden. Med kunskap, tolerans, respekt, frihet och rättvisa kan vi hjälpa dem. Jag hoppas på en bättre framtid för våra barn och för hela Sverige.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.