torsdag 7 april 2011

Klass 5B skriver om sin framtid

Jag heter Nesrin. Jag går i klass 5b. När jag blir stor vill jag arbeta som civilpolis. Man måste ha bra betyg i alla ämne om man ska utbilda sig till polis. Jag har många vänner och jag hoppas att jag alltid får ha dem kvar. Men jag hoppas att jag kommer att få nya vänner också. Jag önskar att man i framtiden ska istället för vanliga bilar ha flygande bilar. Jag önskar att man ska få ha godis och söt och allt man vill ha med sig till skolan. Och att man kan bygga om skolan igen. I min framtid vill jag göra vad jag vill. Och ingen kan stoppa mig. Men jag vill inte stjäla och göra något dumt. Jag önskar göra allt bra och hjälpa dem som behöver hjälp. Nesrin

Min framtid är att bli läkare. Jag vill ha en ljus framtid. En ljus framtid är att man blir det som man vill. Jag vill också bli fotbollspelare. Jag vill vara anfallare eller mittfältare. Jag vill spela i det stora laget Real Madrid i Spanien. Jag vill spela med Cristiano Ronaldo dos Santos Aviero. Jag vill inte bli som Messi han liknar en mus eftersom han är liten till växten och jag tycker inte att han är en duktig fotbollsspelare. Jag vill flytta till Dubai för det är fint där. Jag vill gifta mig och få barn när jag blir stor. Zakariya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.