torsdag 7 april 2011

Klass 4B skriver om sin framtid

Min framtid!

Jag ska bli fotbollsspelare och jag vill gå i Barcelona sen bli världens bästa fotbollspelare och få guldskor och sätta mest mål i hela världen. Men vill dö lyckligt . Sen önskar jag att jag bor i Spanien. Där är solen och det är skönt och miljön ska vara fin.
Jag bor nu i Sverige.
Jag går i skolan.
Jag spelar fotboll varje dag för att Barca ska köpa mig eller ett grymt lag och om jag blir det blir jag glad. Jag vill ej att någon ska förstöra min dröm men om jag bryter benet då ska jag försöka bli astronom. Om jag blir ej något av detta då kommer jag gråta. För jag vill leva lyckligt i alla mina dar men jag ska försöka när jag är 16 år så ska jag börja Malmö FF. Sen när jag går där och då köper ett lag mig. Då ska jag vara glad över att jag har blivit så grym på fotboll och jag vill vara det hela livet. Jag vill inte att det ska vara krig man vinner inget på det bara flera folk dör. Hoppas det ej blir krig mer.
Sen har jag 2 vänner som heter båda Mohammed och Mohammed. Jag vill vi ska bo i en villa helt själva och mysa där och gå i samma lag utan problem. Om jag dör vill jag ha fotbollsskor inne i min grav för att trivas i mitt nästa liv. Precis som de gjorde på stenåldern.

BAKER 4B ROSENGÅRDSSKOLAN
HOPPAS MIN FRAMTID BLIR VERLKLIG!



Mina tankar om framtiden!

I min framtid kommer det vara sol och härligt väder. Jag vill helst vara en fotbollsspelare, jag bryr mig inte om vilket lag som köper mig alla fall ett lag som är grymma . I min värld kommer det vara inga föroreningar, inget giftigt avfall. Men jag tänker bli en fotbollsspelare och kanske en läkare. Men för att jag ska bli en fotbollsspelare eller läkare måste jag klara skolan. För om jag misslyckas kommer jag inte bli en fotbollsspelare. För jag vill helst vara det. Jag vill inte vara en pessimist .


Vad är framtiden?

Framtid är vad man vill bli när man blir stor. Till exempel vill man bli en läkare eller polis. I alla fall min framtid är att vara en fotbollsspelare och att ha ett stort hus med mycket pengar. Men jag vill också bli en läkare för min farfar var en läkare och fotbollsspelare. Min framtid är att ha världsfred och flygande bilar. Jag vill se jorden utanför och se om det finns liv i månen eller i hela galaxen och att ha barn. Jag ska jobba och få pengar. Jag ser fram emot min framtid!

Av Ahmed al Shafie


Min framtid

Jag hoppas att jag ska bli en fotbollspelare.
Om jag inte blir en fotbollspelare så vill jag bli en vetenskapsman som skapar saker och forskar om saker
Jag tänker också att de ska finnas flygande bilar och att husen blir ett hundra meter långa och att det minsta är femtio meter högt men jag önskar mest att jag ska bli en fotbollspelare och bli känd.


Vad är framtid?

Min framtid är att spela fotboll och bli världens bästa fotbollspelare.
Min värsta framtid är att inte bli en fotbollspelare och att det är krig i hela världen.
Min bästa framtid är om det finns liv i andra planeter och bilarna flyger och jorden ser annorlunda ut än nu och att inga vulkaner i jorden.

Awad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.