lördag 16 april 2011

Mina tankar om framtiden - 5c

Mina tankar om framtiden
Min framtid är att jag kunde köra bil. Att jag hade körkort och ägde många affärer som bilaffär, spelaffär. Att jag kunde flyga och se hela världen med mina kompisar. Att jag kunde se de bästa fotbollsproffsen i alla länder. Att jag vill se C. Ronaldo för att han är grym på fotboll. Jag önskar att han lärde mig spela fotboll.
 Osama 5c

MINA TANKAR OM FRAMTIDEN
Jag vill bli arkitekt och jag vill ha en fin bil och ett stort hus. Jag vill leva rik. Jag ska bygga ett företag bara för fattiga så att de får kläder och pengar.
Jag ska ha fina kläder och jag ska ha rika barn som ska gå i skolor för smarta barn. Mitt företag ska heta familj safe.
Jag ska jobba i Dubai eller ett annat rikt land. Jag ska ha bilkörkort och motorcykelkörkort.
Jag ska ha en stor pool utanför mitt hus som jag själv bestämmer hur den ska se ut. Jag ska bestämma hur mitt lyxiga hus ska se ut. 
Ahmed 5c

Mina tankar om framtiden
Jag ska ha en bil och ett hus.
När jag blir stor ska jag jobba som arkitekt. Jag ska ha den snabbaste bilen och jag ska vara rik.
Jag tror i framtiden kommer det vara många robotar som kommer ta över världen.
Det kommer vara 3D över allt i framtiden. Mitt rum kommer också vara 3D. När man spelar spel kommer man vara in i spelet och leka med tankarna.
Och kanske får man en egen 3D hus.
När man vill resa trycker man bara på en knapp och betala samtidigt. När man vill äta har man en sak som tar ut luft som mättar magen.
När man kör bil kommer tankarna styra bilen.
Ali B 5c

Mina tankar om framtiden!

I framtiden ser jag mig själv som en lycklig gift kvinna med två barn och en fantastisk man. Jag kommer att jobba som veterinär. Jag kommer att ha många vänner, Marre och Zahra kommer alltid vara mina bästa vänner. Jag kommer att vara enkel och rik, bo i en vanlig villa och ha två bilar. Jag kommer att spela keyboard eller piano. Mina barn kommer att gifta sig och jag kommer att bli mormor eller farmor.  Jag kommer att vara moster och faster.

Ardita 5c


Mina tankar om framtiden!
Jag tänker på min framtid
att jag ska vara en frisör i Paris.
Och bo i ett stort hus. Och alla
människorna kommer till mig.
I min affär vill jag träffa
en kändis. Få ett bra betyg.
Att bli en författare, när jag inte arbetar på frisör salongen.
Exempel… fredag, lördag, söndag.
Israa 5c
 

MINA TANKAR OM FRAMTIDEN
Hej!
Mina tankar om framtiden är att jobba i spa eller som flygvärdinna.
De är mina tankar i framtiden och jag ska lära mig mycket.
Jag ska läsa mycket om flygvärdinnorna och att arbeta på en spa.
Att kunna få bra betyg och man ska lära sig mycket.
Jag vill också göra flera saker i min framtid.
Ranin 5c

Mina tankar om framtiden.
 Min framtid är att jag ska bli frisör och bo i Spanien.
Jag vill lära mig Spanska. Min tanke är också att få
körkort. Gå med mina vänner, handla kläder och annat.
Min tanke är också att få det högsta betyget
och jag vill ha min mamma med mig. Det var allt som jag ville ha
i framtiden. Hoppas det blir så.
 Saja Ibrahim
5c

 Mina tankar om framtiden.

När jag blir äldre så vill jag bli en barnmorska

som jobbar på ett sjukhus. Jag vill bli en rik kvinna

och bo i en stor villa med swimmingpool . Jag

vill ha fyra barn. Två flickor och två pojkar. Jag har

inte riktigt bestämt mig vad de ska heta. Jag vill ha en

snäll man. Och så vill jag också ha ett husdjur. Jag vill ha en

hund och någon husdjur till mina barn. Och så vill jag att mina

föräldrar ska vara vid liv. Jag vill också behålla vänskapen med

mina bästa vänner. Det var allt om min framtid.

Zahra 5c.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.