torsdag 14 april 2011

Klass 5B skriver om sin framtid

Min framtid
Jag heter Amani. Jag går på Rosengårdsskolan i klass 5b. När jag blir stor ska jag bli en designer. Man måste ha bra betyg i bild, matte och i syslöjd. Jag har många vänner och jag hoppas att jag ska få behålla dem. Kanske jag träffar nya människor också. Jag önskar att det ska bli flygande bilar och robotar.
Jag hoppas att skolan ska förändras så att alla som bor i Rosengård och går på Rosengårdsskolan ska få bättre betyg när de går ut nian.
När jag blir stor så vill jag ha en trädgård där ska jag plantera blommor för jag tycker att blommorna är fina.
Amani

Min framtid
Jag bor i Rosengård och jag vill inte flytta ifrån Rosengård när jag blir äldre eftersom jag är född här och alla mina vänner bor här. Jag vill att Rosengård ska få en bra framtid.
Jag vill inte bli arbetslös i framtiden. Jag vill utbilda mig till läkare därför måste jag lära mig biologi, kemi och matematik. Innan jag börjar min utbildning till läkare så vill jag bo ihop med mina föräldrar sen under tiden jag utbildar mig så vill jag bo ihop med mina vänner.
I framtiden vill jag ha en hund, en bluepit.
mvh Hanan

Min framtid
Jag vill att min framtid ska bli en ljus framtid. När jag blir stor vill jag hjälpa folk som är fattiga. Jag vill ha en bil, hund och en stor lägenhet. Jag hoppas att jag fortfarande har kvar mina vänner Hanan, Amani, Nesrin, Wafa, Rayan, Nora, Samira, Hadjar och andra som bor på min gård.
När jag blir stor ska jag resa till Spanien.
Nour

Min framtid
Mina tankar om framtid är att jag vill bo i en villa och att jag ska resa till Libanon, Irak, Syrien, Turkiet och London. När jag blir stor vill jag bli doktor i natur därför måste jag arbeta mycket i skolan och med mina läxor.
Jag vill köpa en Lamborghini den ska vara blå och vit. Jag vill ha en bra familj och bra vänner. När jag ser någon fattig så ska jag hjälpa honom eller henne.
Världens framtid
Jag tror att det ska bli mycket varmt i Sverige och att fiskarna ska börja flyga och fåglarna ska inte kunna flyga mer. Hajarna och valarna ska börja flyga. Jag tror också att människan ska kunna andas i vatten men det här tror jag kommer att bli om 1000000000000år.
Hadjar

Min framtid
Jag kommer att bo i Ryssland i framtiden för jag tycker att det är fin natur där. Jag tror att när det är framtid kommer jag att bli taekwondomästare och spela i OS.
När jag är stor kommer jag bli sångare och bo i fred med mina föräldrar. Vi kommer säkert att bli lyckliga. Jag kommer att försöka ha fred med mina kusiner.
Eyad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.